torsdag 2 juli 2009

Snabba cash

Vi befinner oss i Stockholm, vi befinner oss mellan Stureplan och förorten. Vi befinner oss i Jens Lapidus - Snabba cash.

Jorge rymmer från fängelset och gör allt som krävs för att kunna vara ute på fri fot. "Ingen kan k-branschen lika bra som han. Men han vill inte sälja längre"

Mrado arbetar för bossen, Radovan. Han vill skydda sin dotter, men ett skyddat liv ligger långt borta.


JW gör vad han kan för att verka som Stureplanskillarna, men han saknar pengarna. Genom Abdulkarim börjar han sälja kokain på de hetaste krogarna och nattklubbarna.

Vi befinner oss i Stockholm, vi befinner oss någonstans mitt i smeten mellan Jorge, Mrado och JW. Deras öden ska mötas och de har en sak gemensamt: De vill alla få in snabba cash.

Jag var övertygad om att jag skulle rata boken efter de första 25 sidorna, jag tyckte språket kändes för långt borta och jag kände inte den spänning som kritikerna lovat
"Mest spännande och intressanta bok jag läst på hela hösten" SVT

Fram tills halva boken var utläst så mest lät jag ögonen läsa sida för sida, men där efter flög ögonen fram. Slutet knyter samman hela historien på ett otroligt snyggt sätt och gör boken helt klart läsvärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar